Płatności SMS Premium

Marzec 12, 2016 Karol 2

Usługa Premium SMS polega na wysłaniu specjalnego SMS-a pod wskazany numer. Prowizja jest na ogół wysoka, sprzedający usługę otrzymuje zwykle połowę (niekiedy nawet mniej, bo tylko 40 proc.) wartości SMS-a netto. 

Chargeback, czyli czego boją się sprzedawcy?

Luty 12, 2016 Karol 1

Co to jest chargeback? Na czym dokładnie polega? W jakich konkretnych sytuacjach możemy zainicjować chargeback?

Rozwój rynku transakcji bezgotówkowych jest faktem bezspornym. Jednocześnie jednak z reguły nie towarzyszy temu większa wiedza na temat funkcjonowania, procedur czy bezpieczeństwa obrotu kartami. Tak jest na przykład w przypadku procedury zwanej chargeback, o której stosunkowo niewiele osób wie, a która może okazać się niesłychanie przydatna w określonych sytuacjach.

Jak działa terminal POS?

Luty 11, 2016 Karol 0

Zobacz jak dokładnie działa terminal płatniczy POS, z którego korzystają setki osób, płacąc za zakupy kartą we wszelkiego rodzaju punktach sprzedaży.

Karta kredytowa a zdolność kredytowa

Wrzesień 12, 2015 Karol 0

Podczas ubiegania się o jakikolwiek kredyt bankowy, bank sprawdza zdolność kredytowa klienta. Karta kredytowa z dużym limitem może taką zdolność istotnie obniżyć.  Im będzie ona wyższa, tym większe prawdopodobieństwo tego, że klientowi uda się uzyskać pożądane zobowiązanie bankowe.

Jak tanio opłacać rachunki?

Luty 12, 2014 Karol 0

Jakie są sposoby taniego opłacania rachunków? Każda rodzina musi opłacić co najmniej trzy rachunki – za czynsz, gaz, prąd. To absolutne minimum, wiele osób płaci przecież za internet, abonament telewizyjny, telefon (często kilka rachunków), raty kredytów.

Jeszcze o tzw. niezamówionych kartach płatniczych

Luty 12, 2005 Karol 0

„Wydanie karty [płatniczej] następuje po zawarciu umowy o kartę płatniczą (art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych (dalej: ustawa). Jak czytamy w uzasadnieniu do projektu ustawy, przepis ten stanowi odpowiednik art. 5 Zalecenia Komisji Europejskiej 88/590/EEC. Jednocześnie funkcją wskazanego przepisu ma być – zgodnie z uzasadnieniem – ochrona potencjalnych posiadaczy przed „nadsyłaniem niezamówionych kart płatniczych drogą korespondencyjną”, co według projektodawców przesądza o jego prokonsumenckim charakterze. Ale czy w istocie tak jest? Czy ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych wystarczająco chroni konsumentów przed zalewem niezamówionych kart? Niezamówionych, tj. takich, których wydania nie przewiduje umowa z wydawcą (bądź strony w ogóle stosownej umowy nie zawarły).